سفارش تبلیغ
صبا ویژن



اینبار اینجا کنسرتی بپاست ! - آسمان سرخ






درباره آسمان سرخ
اینبار اینجا کنسرتی بپاست ! - آسمان سرخ
محمدمعین صادقی راد
ظلمت شب زمین را دربر گرفته ؛ برای رسیدن به سپیدی صبح ، آسمان دلت را سرخ کن ... *** آسمان سرخ وب نوشته های محمد معین صادقی راد ***

روزگار می رود و حرف ها می ماند!
عکس شهدا دیدن وعکس شهدا رفتارکردن
کتاب ! جویباری دائمی و در جریان
شهید سید هبت الله فرج الهی
4 خرداد، روز مقاومت دزفول
362روز در سفر (اعتکاف)
شر و ور های قشنگ
اصول خاطره نویسی
کربلا نوشت
یک عکس و چند کلمه
پیامک های انتظار
پیامک های ناشناس
مستند
برای رفقا !


آمار بازدید
بازدید کل :327938
بازدید امروز : 15
 RSS 

   

ـ  او بود که سیرک مصری ها را آتش زد . من و یکی دوتا از بچه ها هم همراهش بودیم .
بازپرس ـ  برای چه سیرک را آتش زدید ؟
ـ  به خاطر نمایش های آنها  ، به خاطر زنانی که با لباس نامناسب روی صحنه می آمدند و می رقصیدند . نقشه ی کار را حسین کشید . چند بار رفت آمد و محل را شناسایی کرد ، آخرش هم گفت باید سر ظهر این کار را بکنیم تا کی توی سیرک نباشد . ما اولش نمی دانستیم آنجا چه خبر است . سرمان به کار های خودمان گرم بود . اهل سیرک رفتن نبودیم .اما وقتی فهمیدیم جوان ها دسته به دسته آنجا می روند ، تازه موضوع را فهمیدیم.
بازپرس ـ گفتی اسسمش چه بود ؟
ـ  سید حسن علم الهدی  (1)

***
میخواستم این روز ها بروم هویزه . زیارت سید حسین . گفتند قرار است کنسرتی برگزار شود (شما بخوانید "محفل خوانندگی") . من هم که کشته مرده موسیقی ، سید حسین را بی خیال شدم و رفتم پیگیر تهیه بلیت . دنبال این بودم که چه کسی را دعوت کرده اند؟ طولی نکشید که جوابم را گرفتم ،  تبلیغات چشم گیر نشان از حضور آقا احسان را می داد . در فکر این بودم که این دو چه تناسبی می توانند داشته باشند که چشمم به قیمت بلیت افتاد . چهل هزار تومان ناقابل ، که یاد آور یک قلم از آجیل های سفره ی هفت سین بود ...
خلاصه به این نتیجه رسیدم که باید از خیر خواجه و سید گذشت . هر کدام را که می گرفتم در قبالش از دین مایه می گذاشتم ؛ دین خودم و دین مردم شهرم .

***
اما موسیقی چیزی نیست که کسی بخواهد به راحتی از کنارش بگذرد . موضوعی که درس خارج رهبرانقلاب را نبز به خود اختصاص داده است .(2)
« موسیقى‌اى که انسان را به بیکارگى و ابتذال و بى‌حالى و واخوردگى از واقعیتهاى زندگى و امثال اینها بکشاند، موسیقىِ حلال نیست؛ موسیقىِ حرام است.موسیقى چنانچه انسان را از معنویت، از خدا و از ذکر غافل کند، حرام است. موسیقى‌اى که انسان را به گناه و شهوترانى تشویق کند، حرام است؛ از نظر اسلام این است. موسیقى اگر این خصوصیات مضر و موجب حرمت را نداشته باشد، البته آن‌وقت حرام نیست.»(3) « موسیقی متعالی، موسیقی ای است که برای هدف متعالی باشد . اگر چنین باشد، آن وقت می شود موسیقی را پاک و مقدس نامید . آن وقت می شود ما هم مثل غربی ها کنسرتی داشته باشیم(عنوانش را مثلاً " محفل خوانندگی " بگذاریم، تا اصطلاح غربی به کار نبرده باشیم) که مردم اعم از معمولی و متدین  بلیت تهیه کنند و برای شنیدن ساز و آواز شما، به آن محفل بیایند.  » (4)
آنچه که مشخص است امیری بعضی ها موجب شده تا با "امیری" دست در یک کاسه شوند تا به هر بهایی و یا حتی به هر بهانه ای مردم را سرگرم موضوع تازه ای کنند بی آنکه هدفی عالی را در نظر داشته باشند .
خلاصه میخواستم این روز ها بروم هویزه . زیارت سید حسین . گفتند قرار است کنسرتی برگزار شود (شما نخوانید "محفل خوانندگی") . من هم که کشته مرده موسیقی ام، اما کو موسیقی متعالی ؟ کو محفل جوانان متدین انقلابی ؟


پی نوشت :
(1) سه روایت از یک مرد ، نوشته محمدرضا بایرامی، ص 18
(2) منبع خبر +
(3) بیانات مقام معظم رهبری در جلسه پرسش و پاسخ با جوانان 1377/11/13     (متن کامل +)
(4) بیانات مقام معظم رهبری در بازدید از صداوسیما و در جمع اهالی موسیقی 1375/5/9




نویسنده » محمدمعین صادقی راد » ساعت 3:18 عصر روز یکشنبه 91 اسفند 6

هر مطلبی که منبع ندارد،زاییده ی مخیله ام است!
در استفاده از مطالب درج لینک فراموش نشود.

بازسازی قالب: آسمان سرخ